Warning: Undefined array key "userinfo" in /home/pp/.public_html/lib/plugins/indexmenu/action.php on line 54
Wyzwania weekendowe [Podstawy Programowania]
Warning: Undefined array key "stylesheets" in /home/pp/.public_html/inc/StyleUtils.php on line 102


Podstawy Programowania

Instytut Informatyki Stosowanej, Politechnika Łódzka

Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronach Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pp:pp1:zadania:wyzwania [04/01/2018 10:57]
Tomasz Jaworski [Table]
— (aktualna)
Linia 1: Linia 1:
-====== Wyzwania weekendowe ====== 
- 
-{{indexmenu_n>15}} 
-W tym dziale będą pojawiały się, co tydzień w piątek, nowe wyzwania programistyczne. Zadania te są __nieobowiązkowe i przeznaczone jedynie dla ochotników__, chcących sprawdzić swoje umiejętności algorytmiczne i programistyczne, podczas kodowania w języku C.  
- 
-Czas na wykonanie każdego z wyzwań weekendowych upływa w **niedzielę**, o godzinie **23:59**. Trzy osoby, które najszybciej prześlą największą liczbę poprawnych rozwiązań, zostaną zwolnione z konieczności oddania części prac domowych oraz uzyskają wyższą ocenę końcową z Wykładu. Kryterium podstawowym jest **liczba poprawnie wykonanych wyzwań** (pozytywny test maszynowy && pozytywna ocena wykładowcy). Kryterium dodatkowym jest **czas przesłania odpowiedzi** (pole //Data przesłania odpowiedzi// w raporcie maszynowym). 
- 
-**Życzymy powodzenia! :)** 
- 
-====Wyniki (runda III) ==== 
-<spoiler |Wyniki> 
-^ Nazwisko     ^ Imię         ^ Miejsce  ^ Suma punktów  ^ Wędrowiec  ^ Enigma  ^ Αριθμομηχανή  ^ Cuda  ^ Prezent  ^ Blobik  ^ 
-|  Kowalski    |  Adrian      |  1        51            10        |  5      |  7            | 10    | 10       | 9       | 
-|  Ałaszewski  |  Adrian      |  2        39                      |  6      |  9            | 9     | 8        | 7       | 
-|  Franas      |  Alan        |  3        28            7          7+1    |  4            | 8+1            |         | 
-|  Muras        Wojciech    |  4        26           | 1          |  10+1    8            | 6              |         | 
-|  Górkiewicz  |  Bartłomiej  |  5        19            9          1      |  2            | 3+1   | 3        |         | 
-|  Stępień      Patryk      |  6        15            1                  10           | 4              |         | 
-|  Ogłoza      |  Michał      |  7        11            1                 | 3             | 3     | 2        | 2       | 
-|  Węgrzyński  |  Bartłomiej  |  7        11                      |  1      |  2            | 3+1            | 4       | 
-|  Zalewski    |  Łukasz      |  7        11                      |         | 1             | 4     | 6        |         | 
-|  Okrasa      |  Michał      |  10      |  10            3         | 2        1            | 3     | 1        |         | 
-|  Sykuła      |  Kamil        10      |  10           | 5          |                       | 4+1            |         | 
-|  Świstak      Grzegorz    |  10      |  10                      |                                      | 10      | 
-|  Wiśniewski  |  Artur        13      |  9            |            | 1       | 1             | 1              | 6       | 
-|  Gralewski    Bartosz      14      |  6            |  2         | 3+1                                  |         | 
-|  Dziuda      |  Alicja      |  15      |  4            |            |                             | 4        |         | 
-|  Zieliński    Kamil        16      |  1            | 1          |                                      |         | 
-| Ćwiek        | Dawid        | 16       | 1             | 1          |                                      |         | 
-| Świderski    | Szymon       | 16       | 1             | 1          |                                      |         | 
- 
-Wartośc **+1** oznacza punkt bonusowy za spostrzegawczość :) 
- 
-</spoiler> 
- 
-====Zadanie 11.1 - Wędrowiec (termin 3 grudnia, 23:59) ==== 
-Napisz program, który pobierze od użytkownika tablicę o wymiarach 30 x 30, a następnie odnajdzie drogę prowadzącą z punktu (0,0) do punktu (29, 29). Komórki, po których można się poruszać są oznaczone wartościami 1 we wczytanej macierzy. Z punktu startowego do końcowego prowadzi wyłącznie jedna droga, bez ślepych zaułków. Program ma wypisać, w kolejnych liniach, współrzędne wszystkich komórek, jakie odwiedził w drodze z punktu startowego do mety włącznie z nimi. 
- 
-<spoiler |Przykład> 
-Przykładowe wejście: 
-<code c> 
- 1 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  
- 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  
- 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 1 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0  
- 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  
- 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  
- 1 0 0 1 0 0 1 0 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0  
- 0 0 0 0 0 0 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0  
- 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1 1 1 0 0 0 0 0 0  
- 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1 0 0 0  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1 0 1 0 0 0 0 0 1 1 0  
- 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1  
- 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1  
- 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1 0 0 0 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 1 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 1  
- 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 1  
- 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 1  
-</code> 
- 
-Przykładowe wyjście: 
-<code c> 
-0 0 
-0 1 
-0 2 
-1 3 
-1 4 
-2 5 
-3 5 
-4 6 
-5 6 
-6 6 
-7 7 
-6 8 
-5 8 
-4 9 
-3 10 
-2 11 
-1 12 
-2 13 
-2 14 
-3 15 
-4 15 
-5 15 
-6 16 
-6 17 
-7 18 
-7 19 
-7 20 
-7 21 
-7 22 
-7 23 
-8 24 
-8 25 
-8 26 
-9 27 
-9 28 
-10 29 
-11 29 
-12 29 
-13 29 
-14 29 
-15 29 
-16 29 
-17 29 
-18 29 
-19 29 
-20 29 
-21 29 
-22 29 
-23 29 
-24 29 
-25 29 
-26 29 
-27 29 
-28 29 
-29 29 
-</code> 
-</spoiler> 
- 
-====Zadanie 11.2 - Enigma (termin 10 grudnia, 23:59) ==== 
- 
-*** DEPESZA Z CENTRALI WYWIADU *** 
- 
-Udało nam się przechwycić komunikat przesłany przez naszych wrogów. Niestety, jest on zakodowana. Nasz agent, zakonspirowany w sztabie wroga, dostarczył nam jedno z użytych słów w tekście. Przekazał nam również cenną wskazówkę - nasz przeciwnik nie jest zbyt biegły w dziedzinie kryptografii. Przypuszcza się, iż tekst jest zaszyfrowany pewną wariacją szyfru Cezara, gdzie długość klucza jest mniejsza o jeden od długości znanego nam wyrazu a szyfrowanie polega na zmianie wartości kolejnych znaków na podstawie kolejnych liczb klucza. 
- 
-Czy dasz radę pomóc swojej Ojczyźnie i odszyfrować przechwyconą wiadomość? 
- 
-<spoiler |Przykład> 
-Przykładowe wejście: 
-<code c> 
-Podaj tekst: 
-Uvzkk kkcu nooktio ob unlpjyxbti ufqcu 
-Podaj uzyte slowo: 
-tekst 
-</code> 
- 
-Przykładowe wyjście: 
-<code c> 
-Tutaj jest miejsce na odkodowany tekst 
-</code> 
-</spoiler> 
- 
-====Zadanie 11.3 - Αριθμομηχανή (termin 17 grudnia, 23:59) ==== 
- 
-W starożytnej Grecji mieliśmy powiedzenie „Kto nie liczy ten nie je” (które później ewoluowało do „Kto nie koduje w C ten nie je”). Rozumiał je Archimedes, krzycząc Heureka! Rozumieli je wszyscy. Brutalnie przekonał się o tym król perski Kserkses, który źle policzył przewagę swoich sił pod Termopilami. Aby nie popełnić jego błędu, musisz zrozumieć, co naprawdę oznacza „liczyć” a następnie nauczyć tego swój komputer. Bądź jak Pitagoras! :) 
- 
-<spoiler |Przykład> 
-Przykładowe wejście: 
-<code c> 
-Podaj wyrażenie:  
-4+88-69-3+75+53+89/18-34/48-62-62/3*53-86 
-</code> 
- 
-Przykładowe wyjście: 
-<code c> 
--1056 
-</code> 
-</spoiler> 
- 
-====Zadanie 11.4 - Cuda (termin 24 grudnia, 23:59) ==== 
-Święta to czas cudów. Spotykamy się w cudownie miłej atmosferze, jemy cudownie pysznego karpia. Wyczekujemy cudowniej pierwszej gwiazdki. Nieco inaczej ma Święty Mikołaj. W ciągu jednego wieczora musi odwiedzić miliardy dzieci w miliardach domów, rozdać miliardy prezentów pod miliardy choinek.  Wszystkie te liczby, z którymi ma on do czynienia, jak by na nie nie patrzeć, są również cudownie wielkie.  
-Pomóż więc Mikołajowi w dodawaniu tych wielkich liczb i napisz program, który zrobi to za niego. 
- 
-<spoiler |Przykład> 
-Przykładowe wejście: 
-<code c> 
-Podaj pierwsza liczbe: 90467506859757021571 
-Podaj druga liczbe: 42901800079275915926 
-</code> 
-<code c> 
-133369306939032937497 
-</code> 
-</spoiler> 
- 
- 
-====Zadanie 11.5 - Prezent (Wyzwanie Świąteczne, termin 27 grudnia, 23:59) ==== 
- 
-Pomysły na prezenty, jakie mają dzieci, są różne jak Świat długi i szeroki. 
-Antoś z Krakowa chce konsole, Marysia z Warszawy latawiec a Gosia z Sosnowca nowy rowerek. 
-Z tymi prezentami Mikołaj nie ma problemu ale czasem zdarzają się dzieci bardziej wymagające. 
-W tym roku Mikołaj natrafił na Piotrusia i Tomusia z Łodzi, którzy chcieli dostać pod choinkę program komputerowy. 
-A ponieważ dzieci są małe, nie potrafiły w pełni przekazać Mikołajowi, co taki program ma robić. 
-Dostarczyły tylko to: 
- 
-<spoiler |Przykład> 
-Przykładowe wejście: 
-<code c> 
-Podaj liczbe linii: 8 
-Podaj tekst: Drodzy Studenci! 
-Zyczymy Wam spokojnych Swiat Bozego Narodzenia, 
-spedzonych razem z bliskimi 
-w cieplej i rodzinnej atmosferze. 
-A w nadchodzacym Nowym Roku zyczymy Wam energii, 
-sukcesow w realizacji upragnionych marzen 
-oraz cierpliwosci i wytrwalosci w pracy nad soba! 
-Piotr Duch i Tomasz Jaworski 
-Podaj zakodowane hasło:  
-107327110719305104118530 120718223140619 
-</code> 
- 
-Przykładowe wyjście: 
-<code c> 
-Wesolych Swiat 
-</code> 
-</spoiler> 
-Mikołajowi pomysł bardzo się spodobał, więc zlecił prace nad prezentem swoim Elfom - Wam, drodzy Studenci. Czy podołacie zadaniu i sprawicie radość dwójce małych urwisów? 
- 
-Mamy nadzieję, że tak :-) 
- 
- 
-====Zadanie 11.6 - Blobik (termin 1 stycznia, 23:59) ==== 
- 
-Napisz program który, dla podanego obrazu o wymiarach z zakresu 1x1 - 50x50 punktów, znajdzie i wyświetli wszystkie obiekty nie będące tłem. Wartości punktów tła to 0 a obiektów to 1. Obiektów może być wiele. 
-Program powinien poprosić o dwie liczby całkowite: wysokość i szerokość obrazu a następnie wczytać wartości kolejnych punktów. Jako wynik program ma wyświetlić liczbę znalezionych obiektów a następnie wyświetlić informacje o każdym obiekcie. 
-Te informacje to: jego numer (1, 2...), powierzchnia, oraz współrzędne XY środka ciężkości, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 
-Przed wyświetleniem obiekty należy posortować ze względu na współrzędne środa, w porządku: od góry do dołu, od lewej do prawej. 
- 
-Przyjmij następujące założenia: 
- 
-  - Układ współrzędnych do liczenia środka ciężkości ma 0,0 w lewym górny rogu obrazu (pierwsza liczba), wartość X zwiększa się od lewej do prawej, wartość Y zwiększa się z góry na dół 
-  - Punkt należy do obiektu wtedy i tylko wtedy, gdy leży nad/pod/na lewo/na prawo od dowolnego punktu należące do do tego obiektu 
-    Przykład: 
- 
-<code c> 
-    Jeden obiekt   Cztery obiekty: 
-      #                 # 
-     ###               # # 
-      #                 # 
-</code> 
- 
- 
-<spoiler |Przykład> 
- 
-Wejście: 
-<code c> 
-5 5 
-0 0 0 0 0 
-0 1 0 1 0 
-0 0 0 0 0 
-0 1 0 1 0 
-0 0 0 0 0 
-</code> 
- 
-Wyjście: 
-<code c> 
-Liczba obiektow: 4 
-Obiekt 1 powierzchnia p=1 srodek ciezkosci x=1.00 y=1.00 
-Obiekt 2 powierzchnia p=1 srodek ciezkosci x=3.00 y=1.00 
-Obiekt 3 powierzchnia p=1 srodek ciezkosci x=1.00 y=3.00 
-Obiekt 4 powierzchnia p=1 srodek ciezkosci x=3.00 y=3.00 
-</code> 
-</spoiler> 
  
pp/pp1/zadania/wyzwania.1515059826.txt.gz · ostatnio zmienione: 04/01/2018 10:57 przez Tomasz Jaworski